7 - 8 MAYIS 2024 SEKTÖR - ÖĞRENCİ BULUŞMASI: BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ

7 - 8 MAYIS 2024 SEKTÖR - ÖĞRENCİ BULUŞMASI: BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ
  • ALTSO MYO
  • 09 Mayıs, 2024
7 - 8 MAYIS 2024 SEKTÖR - ÖĞRENCİ BULUŞMASI: BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ

İş Hayatı Üzerine Kapsamlı Bir Söyleşi

Sektör-Öğrenci Buluşması kapsamında RETRO BİLİŞİM’in kurucusu Gökçen GÖKÇE, iş hayatıyla ilgili önemli ipuçlarını ve tecrübelerini paylaştığı bir söyleşi gerçekleştirdi. Bu söyleşide, iş dünyasında nasıl davranılması gerektiği, işe girerken nelere dikkat edilmesi gerektiği, staj imkanları ve sıfırdan iş kurma fikirleri gibi konular detaylı bir şekilde ele alındı. Gökçen GÖKÇE, katılımcıların sorularını da yanıtladı ve iş hayatında başarılı olmanın yollarını paylaştı. Söyleşi soru-cevaplarla sona erdi ve söyleşinin ardından Yüksekokulumuz Bilgisayar Teknolojileri Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mürsel Ozan İNCETAŞ tarafından Yüksekokulumuz adına Retro Bilişim’e ithafen onurluk ve söyleşiyi gerçekleştiren Gökçen GÖKÇE’ye de Katılım Belgesi takdim edildi.

 

   

 

Bigisayar Mühendisliği Alanını Anlamak

Sektör-Öğrenci Buluşması kapsamında Yüksekokulumuz Bilgisayar Teknolojileri Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Mürsel Ozan İNCETAŞ moderatörlüğünde Alanya  Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARAKOÇ  ile gerçekleştirilen söyleşide bilgisayar programcılığı öğrencilerine  bilgisayar alanıyla ilgili bilgiler verildi.   

Söyleşi, soru-cevaplarla sona erdi ve söyleşinin ardından Bilgisayar Teknolojileri Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mürsel Ozan İNCETAŞ tarafından söyleşiyi gerçekleştiren Alanya  Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARAKOÇ’a Yüksekolumuz adına onurluk ve Katılım Belgesi takdim edildi.    

 

   

 

Özel Sektörde Yazılım Geliştirme Süreçleri

Sektör-Öğrenci Buluşması kapsamında Yüksekokulumuz Bilgisayar Teknolojileri Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Mürsel Ozan İNCETAŞ moderatörlüğünde Morphosium Yazılım’da görevli Kadircan KELEBEK ile gerçekleştirilen söyleşide özel sektörde yazılım geliştirme süreçlerinin iş bölümleri ve genel işleyişi üzerine bilgiler verildi. Projelerin başlangıcından teslimine kadar olan süreçlerin ve ekip içi görev dağılımı ve süreç yönetimi gibi konuların detaylı bir şekilde ele alındığı bir sunum yapıldı. Sunumun sonunda Kadircan KELEBEK, katılımcıların sorularını yanıtladı ve yazılım projelerinin etkin yönetimi üzerine tecrübelerini paylaştı.

Söyleşinin ardından Bilgisayar Teknolojileri Bölüm Başkanı Doç. Dr. Mürsel Ozan İNCETAŞ tarafından Yüksekokulumuz adına Morphosium Yazılım’a ithafen onurluk ve söyleşiyi gerçekleştiren Kadircan KELEBEK’e de Katılım Belgesi takdim edildi.     

 

          

 

İlk GameJam Etkinliği: Yaratıcılığın 48 Saatlik Maratonu

Yüksekokulumuz Bilgisayar Teknolojileri bölümü, son yıllarda popüler olmaya başlayan dijital oyun sektöründe öğrencilerini destekleyen, öğrencilerin yaratıcılıklarını sergilemeleri ve teknolojiye olan ilgilerini pekiştirmelerini sağlayan "ALKÜJAM" etkinliği düzenlendi.

"ALKÜJAM" kapsamında gerçekleştirilen GameJam, genellikle bir tema etrafında kısa süreli bir oyun geliştirme maratonu olarak tanımlanır.

Sektör - Öğrenci Buluşması kapsamında gerçekleştirilen bu etkinlikte, katılımcılar 48 saat içinde "10 saniye" temasını temel alarak dijital oyunlar geliştirmeye çalıştılar. Etkinliğe 2 kişilik gruplardan oluşan yaklaşık 10 takım katıldı. Her bir takım, sınırlı süre içinde yaratıcı fikirler üretmek, bu fikirleri hayata geçirmek ve sonunda yarışmanın jüri üyeliğini yapan Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Raziye DEMİRALAY, Üniversitemiz Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Özge ÖZTİMUR KARADAĞ ve Alanya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARAKOÇ’un beğenisini kazanmak için mücadele etti.

GameJam'in başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesinde büyük rol oynayan Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Raziye DEMİRALAY, etkinliğin öğrencilere yalnızca oyun geliştirme becerilerini değil, aynı zamanda ekip çalışması, problem çözme ve zaman yönetimi gibi önemli yetenekleri de kazandırmaya yönelik olduğunu belirtti. Öğrencilerin ortaya koyduğu çeşitlilik ve kalitenin, jürinin dereceye girenleri belirleme sürecinde zorluk yaşamasına neden olduğunu da ekledi. Jüri üyelerinin öğrencilerin gösterdiği yaratıcılığı ve çabaları takdir ettiği bir mücadele gerçekleşti. Yüksekokul Müdürümüz Prof. Dr. Serdar BULUT, etkinlikte dereceye giren takımlara ödüllerini verdikten sonra birinci olan takıma özel plaket takdim ederek öğrencileri gururlandırdı.

ALKÜJAM, üniversite öğrencileri arasında yaratıcılığın ve teknolojiye olan ilginin artmasını sağlayarak, geleceğin oyun geliştiricilerine ve dijital sanatçılarına zemin hazırlıyor. Bu tür etkinliklerin gelecek yıllarda da düzenlenmesi ve katılımın okul ile sınırlı kalmayıp artması beklenmektedir, zira bu tür maratonlar gençlerin yenilikçi fikirlerini sergilemeleri ve bir arada çalışarak öğrenmeleri için mükemmel bir fırsat sunmaktadır.

   

 

   

 

 

 

Robotik Sergisi

Yüksekokulumuz Bilgisayar Programcılığı öğrencilerinin hazırlamış olduğu projeler sergilendi, katılımcılara nasıl çalıştığı ve nasıl kullanıldıkları hakkında bilgiler verildi.

Ziyaretçilerimiz ve öğretim elemanlarımız projeler hakkında öğrencilerimizle değerlendirme ve fikir alışverişi yaptılar.

Sergiyi ziyaret eden Yüksekokul Müdürümüz Prof. Dr. Serdar BULUT, sergiden duyduğu memnuniyeti dile getirerek bölüm öğretim elemanlarına ayrı ayrı teşekkür etti ve öğrencilere başarılar diledi.